Numer projektu:
FEPW.04.01-IP.01-0008/23
Nazwa kontraktu:
„Rozbudowa międzyregionalnego ciągu komunikacyjnego Kętrzyn – wschodnia granica województwa na odcinkach DW 592, DW 655, DW 653. Etap II Rozbudowa drogi wojewódzkiej nr 655 na odcinku Mazuchówka – Olecko”
Opis i lokalizacja inwestycji
„Rozbudowa międzyregionalnego ciągu komunikacyjnego Kętrzyn – wschodnia granica województwa na odcinkach DW 592, DW 655, DW 653”. Etap II „Rozbudowa drogi wojewódzkiej nr 655 na odcinku Mazuchówka – Olecko” Odcinek zlokalizowany jest na terenie województwa Warmińsko-Mazurskiego, w powiatach Giżyckim i Oleckim, na obszarze Gmin Wydminy, Świętajno i Olecko.
Początek inwestycji rozbudowy drogi wojewódzkiej nr 655 rozpoczyna się na końcu miejscowości Mazuchówka od km 18+531,10 koniec inwestycji w km 47+645,81 do skrzyżowania z droga krajową nr 65 (bez rozbudowy tego skrzyżowania).
Całkowita długość odcinka objętego zamówieniem wynosi 29,114 km.
Opis przedsięwzięcia
Charakterystyczne parametry określające zakres robót budowlanych
Zakres robót obejmuje:
- wykonanie przeglądu punktów osnowy geodezyjnej podlegających ochronie w liniach rozgraniczających teren inwestycji w terminie 30 dni od przekazania terenu budowy Wykonawcy oraz przekazanie wyników przeglądu Zamawiającemu i właściwemu Staroście w zakresie punktów zniszczonych, uszkodzonych i przesuniętych,
- zabezpieczenie znaków geodezyjnych podlegających ochronie na Terenie Budowy przed zniszczeniem, uszkodzeniem bądź przesunięciem, a znaki zniszczone, uszkodzone i przemieszczone w trakcie realizacji robót należy odtworzyć w uzgodnieniu z właściwym Starostą. Podstawą do zidentyfikowania punktów wymagających odtworzenia będzie przegląd końcowy znaków geodezyjnych, a jego wyniki zostaną przekazane Zamawiającemu i właściwemu Staroście.
- wycinkę kolidujących z rozbudową drzew i krzewów z karczowaniem, ochronę drzew w okresie prowadzenia robót,
- zdjęcie warstwy ziemi urodzajnej,
- rozbudowę drogi wojewódzkiej poprzez wzmocnienie podłoża gruntowego i budowę nowych konstrukcji nawierzchni,
- budowę/przebudowę wszystkich istniejących w terenie legalnych zjazdów do nieruchomości przyległych,
- budowę nowych i przebudowę istniejących zatok autobusowych,
- budowę miejsca do ważenia
- rozbudowę istniejących skrzyżowań z drogami innych kategorii, z budową odcinków dróg innych niż wojewódzka w celu zapewnienia połączeń z tymi drogami i zapewnienia dojazdów do nieruchomości,
- budowę lub przebudowę infrastruktury dla pieszych i rowerzystów,
- wykonanie elementów uspokojenia ruchu,
- budowę mostów: około km 21+092, około km 22+981, ok0ło km 29+711, około km 38+415
- budowę/przebudowę przepustów,
- budowę systemu odwodnienia drogi: rowy drogowe, kanalizację deszczową, urządzenia podczyszczające, zbiorniki retencyjne, drenaże,
- urządzenia ochrony środowiska: ogrodzenia ochronne wokół zbiorników retencyjnych ochronno-naprowadzającym, zieleń,
- przebudowę kolidujących urządzeń i sieci istniejącej infrastruktury pod i nadziemnej: urządzeń teletechnicznych i energetycznych, sieci wodociągowych, kanalizacji deszczowej i sanitarnej, sieci gazowych, urządzeń melioracyjnych i innych,
- rozbiórkę elementów dróg, przepustów i innych: wiat przystankowych,
- oświetlenie drogowe,
- organizację ruchu i urządzenia bezpieczeństwa ruchu drogowego, w tym oznakowanie pionowe i poziome,
- wyrównanie i umocnienie poboczy
- oczyszczenie, udrożnienie i umocnienie istniejących urządzeń melioracyjnych i odbiorników w zakresie zapewniającym skuteczne odprowadzenie wody z pasa drogowego,
- roboty wykończeniowe: humusowanie, nasadzenia zieleni, obsianie trawą,
- po zakończeniu Robót wykonać pełną rekultywację terenów zajętych przez zaplecza techniczne i socjalne, teren budowy, drogi tymczasowe wykonane na potrzeby Wykonawcy i budowy oraz wszelkich innych terenów przekształconych przez Wykonawcę,
- wykonanie napraw w zakresie przywrócenia dróg, nieruchomości użytkowanych przez Wykonawcę, lub budynków uszkodzonych wskutek działań Wykonawcy do stanu technicznego nie gorszego niż przed rozpoczęciem budowy,
- wykonanie prac geodezyjnych i kartograficznych na potrzeby inwestycji, w tym:
- inwentaryzację punktów osnowy geodezyjnej podlegającej ochronie w liniach rozgraniczających teren inwestycji oraz niezwłoczne poinformowanie właściwego Starosty o punktach zniszczonych i uszkodzonych
- wydzielenie nieruchomości nabywanych na potrzeby ewentualnej zmiany decyzji ZRID, wraz ze sporządzeniem dokumentacji geodezyjno-prawnej
- opisy stanu nieruchomości nabywanych w procedurze ZRID, na potrzeby wyceny,
- wyznaczenie i tymczasowe markowanie palami min. 1 m projektowanych granic wydzielanych i przejmowanych na potrzeby inwestycji od Lasów Państwowych
- wyznaczenie i trwałą stabilizację nowych punktów granicznych powstałych w wyniku podziałów zatwierdzonych decyzją ZRID,
- wznowienie znaków granicznych działek stanowiących zewnętrzne granice pasa drogowego wraz z ich oznakowaniem świadkami pasa drogowego PD,
- inwentaryzacja punktów osnowy geodezyjnej podlegających ochronie po zakończeniu inwestycji oraz niezwłoczne poinformowanie właściwego Starosty o punktach zniszczonych i uszkodzonych
- wznowienie/odtworzenie/przeniesienie zniszczonych punktów osnowy geodezyjnej podlegających ochronie,
- geodezyjnej inwentaryzacji powykonawczej.
- wszelkie roboty wynikające z konieczności podłączenia odcinka do istniejącego układu komunikacyjnego wraz z jego ewentualną przebudową i zmianą organizacji ruchu wynikającą z przyjętych rozwiązań,
- wzmocnienie podłoża gruntowego i zapewnienie stateczności skarp wykopów i nasypów w zakresie dostosowanym do warunków gruntowo-wodnych, z uwzględnieniem:
- właściwości gruntów, skał i materiałów
- przewidywanych oddziaływań, które mogą być przyłożonymi obciążeniami (należy przyjmować obciążenie od pojazdów samochodowych równomiernie rozłożone o wielkości 25 KPa) lub zadanymi przemieszczeniami (np. spowodowanymi ruchami podłoża)
- wartości granicznych odkształceń
- wymagań określonych w polskich normach
Cele przedsięwzięcia
- oszczędność czasu dzięki udoskonalonej infrastrukturze
- zwiększenie dostępności transportowej z międzynarodową siecią TEN-T
- zwiększenie bezpieczeństwa w ruchu drogowym
- rozwój transportu zbiorowego poprzez ulepszenie infrastruktury (dobry stan nawierzchni, zatoki autobusowe)