O projekcie

Numer projektu:

FEPW.04.01-IP.01-0008/23

Nazwa kontraktu:

„Rozbudowa międzyregionalnego ciągu komunikacyjnego Kętrzyn – wschodnia granica województwa na odcinkach DW 592, DW 655, DW 653. Etap II Rozbudowa drogi wojewódzkiej nr 655 na odcinku Mazuchówka – Olecko”

Opis i lokalizacja inwestycji

„Rozbudowa międzyregionalnego ciągu komunikacyjnego Kętrzyn – wschodnia granica województwa na odcinkach DW 592, DW 655, DW 653”. Etap II „Rozbudowa drogi wojewódzkiej nr 655 na odcinku Mazuchówka – Olecko” Odcinek zlokalizowany jest na terenie województwa Warmińsko-Mazurskiego, w powiatach Giżyckim i Oleckim, na obszarze Gmin Wydminy, Świętajno i Olecko.

Początek inwestycji rozbudowy drogi wojewódzkiej nr 655 rozpoczyna się na końcu miejscowości Mazuchówka od km 18+531,10 koniec inwestycji w km 47+645,81 do skrzyżowania z droga krajową nr 65 (bez rozbudowy tego skrzyżowania).

Całkowita długość odcinka objętego zamówieniem wynosi 29,114 km.

Opis przedsięwzięcia

Charakterystyczne parametry określające zakres robót budowlanych

Zakres robót obejmuje:

  1. wykonanie przeglądu punktów osnowy geodezyjnej podlegających ochronie w liniach rozgraniczających teren inwestycji w terminie 30 dni od przekazania terenu budowy Wykonawcy oraz przekazanie wyników przeglądu Zamawiającemu i właściwemu Staroście w zakresie punktów zniszczonych, uszkodzonych i przesuniętych,
  2. zabezpieczenie znaków geodezyjnych podlegających ochronie na Terenie Budowy przed zniszczeniem, uszkodzeniem bądź przesunięciem, a znaki zniszczone, uszkodzone i przemieszczone w trakcie realizacji robót należy odtworzyć w uzgodnieniu z właściwym Starostą. Podstawą do zidentyfikowania punktów wymagających odtworzenia będzie przegląd końcowy znaków geodezyjnych, a jego wyniki zostaną przekazane Zamawiającemu i właściwemu Staroście.
  3. wycinkę kolidujących z rozbudową drzew i krzewów z karczowaniem, ochronę drzew w okresie prowadzenia robót,
  4. zdjęcie warstwy ziemi urodzajnej,
  5. rozbudowę drogi wojewódzkiej poprzez wzmocnienie podłoża gruntowego i budowę nowych konstrukcji nawierzchni,
  6. budowę/przebudowę wszystkich istniejących w terenie legalnych zjazdów do nieruchomości przyległych,
  7. budowę nowych i przebudowę istniejących zatok autobusowych,
  8. budowę miejsca do ważenia
  9. rozbudowę istniejących skrzyżowań z drogami innych kategorii, z budową odcinków dróg innych niż wojewódzka w celu zapewnienia połączeń z tymi drogami i zapewnienia dojazdów do nieruchomości,
  10. budowę lub przebudowę infrastruktury dla pieszych i rowerzystów,
  11. wykonanie elementów uspokojenia ruchu,
  12. budowę mostów:  około km  21+092, około km 22+981, ok0ło km 29+711, około km 38+415
  13. budowę/przebudowę przepustów,
  14. budowę systemu odwodnienia drogi: rowy drogowe, kanalizację deszczową, urządzenia podczyszczające, zbiorniki retencyjne, drenaże,
  15. urządzenia ochrony środowiska: ogrodzenia ochronne wokół zbiorników retencyjnych ochronno-naprowadzającym, zieleń,
  16. przebudowę kolidujących urządzeń i sieci istniejącej infrastruktury pod i nadziemnej: urządzeń teletechnicznych i energetycznych, sieci wodociągowych, kanalizacji deszczowej i sanitarnej, sieci gazowych, urządzeń melioracyjnych i innych,
  17. rozbiórkę elementów dróg, przepustów i innych: wiat przystankowych,
  18. oświetlenie drogowe,
  19. organizację ruchu i urządzenia bezpieczeństwa ruchu drogowego, w tym oznakowanie pionowe i poziome,
  20. wyrównanie i umocnienie poboczy
  21. oczyszczenie, udrożnienie i umocnienie istniejących urządzeń melioracyjnych i odbiorników w zakresie zapewniającym skuteczne odprowadzenie wody z pasa drogowego,
  22. roboty wykończeniowe: humusowanie, nasadzenia zieleni, obsianie trawą,
  23. po zakończeniu Robót wykonać pełną rekultywację terenów zajętych przez zaplecza techniczne i socjalne, teren budowy, drogi tymczasowe wykonane na potrzeby Wykonawcy i budowy oraz wszelkich innych terenów przekształconych przez Wykonawcę,
  24. wykonanie napraw w zakresie przywrócenia dróg, nieruchomości użytkowanych przez Wykonawcę, lub budynków uszkodzonych wskutek działań Wykonawcy do stanu technicznego nie gorszego niż przed rozpoczęciem budowy,
  25. wykonanie prac geodezyjnych i kartograficznych na potrzeby inwestycji, w tym:
  26. inwentaryzację punktów osnowy geodezyjnej podlegającej ochronie w liniach rozgraniczających teren inwestycji oraz niezwłoczne poinformowanie właściwego Starosty o punktach zniszczonych i uszkodzonych
  27. wydzielenie nieruchomości nabywanych na potrzeby ewentualnej zmiany decyzji ZRID, wraz ze sporządzeniem dokumentacji geodezyjno-prawnej
  28. opisy stanu nieruchomości nabywanych w procedurze ZRID, na potrzeby wyceny,
  29. wyznaczenie i tymczasowe markowanie palami min. 1 m projektowanych granic wydzielanych i przejmowanych na potrzeby inwestycji od Lasów Państwowych
  30. wyznaczenie i trwałą stabilizację nowych punktów granicznych powstałych w wyniku podziałów zatwierdzonych decyzją ZRID,
  31. wznowienie znaków granicznych działek stanowiących zewnętrzne granice pasa drogowego wraz z ich oznakowaniem świadkami pasa drogowego PD,
  32. inwentaryzacja punktów osnowy geodezyjnej podlegających ochronie po zakończeniu inwestycji oraz niezwłoczne poinformowanie właściwego Starosty o punktach zniszczonych i uszkodzonych
  33. wznowienie/odtworzenie/przeniesienie zniszczonych punktów osnowy geodezyjnej podlegających ochronie,
  34. geodezyjnej inwentaryzacji powykonawczej.
  35. wszelkie roboty wynikające z konieczności podłączenia odcinka do istniejącego układu komunikacyjnego wraz z jego ewentualną przebudową i zmianą organizacji ruchu wynikającą z przyjętych rozwiązań,
  36. wzmocnienie podłoża gruntowego i zapewnienie stateczności skarp wykopów i nasypów w zakresie dostosowanym do warunków gruntowo-wodnych, z uwzględnieniem:
  37. właściwości gruntów, skał i materiałów
  38. przewidywanych oddziaływań, które mogą być przyłożonymi obciążeniami (należy przyjmować obciążenie od pojazdów samochodowych równomiernie rozłożone o wielkości 25 KPa) lub zadanymi przemieszczeniami (np. spowodowanymi ruchami podłoża)
  39. wartości granicznych odkształceń
  40. wymagań określonych w polskich normach

Cele przedsięwzięcia

  • oszczędność czasu dzięki udoskonalonej infrastrukturze
  • zwiększenie dostępności transportowej z międzynarodową siecią TEN-T
  • zwiększenie bezpieczeństwa w ruchu drogowym
  • rozwój transportu zbiorowego poprzez ulepszenie infrastruktury (dobry stan nawierzchni, zatoki autobusowe)